Du och Jag

Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

Du och jag [del 6 ]

Av Lisa Wilund - 22 februari 2010 19:42

Du och jag del 6

Frida känner paniken komma krypande. Vafan gör han här? Tänker hon. Hon hör att han drar av sig skorna och hänger upp jackan. Nu får Frida verkligen panik. Hon lägger sig på golvet och hasar sig in under sängen. Hon hör hur han går mot hennes rum och öppnar dörren. Frida ser hans fötter när han går runt i hennes rum. När han precis ska till att gå, känner Frida hur det kliar i näsan. Och sen händer det som inte får hända, hon nyser ljudligt. Calle vänder sig förvånat om i dörröppningen.

- Hallå Frida, är du här? Säger han förvånat.

Frida svara inte, hon fokuserar på att ligga stilla. Calle frågar efter henne igen. Sen börjar han på att leta i hennes rum lite gran, han öppnar garderoben och letar i sängen, tills han böjer sig ner och kollar in under sängen. Fridas hjärta stannar...

- Vafan gör du här under..? börjar Calle

Frida reser sig upp utan ett ord, borstar bort dammet ifrån kläderna och ställer sig framför Calle.

- Nu vill jag veta en sak, vad fan gör du här? Du har inget att göra här, jag vill inte träffa dig, gå härifrån! Säger hon argt.

- Men... Jag tänkte ju säga förlåt... Säger Calle tyst.

- Tss.. Du tror att ett litet "förlåt" räcker? Med tanke på allt du har gjort mot mig?! Du är ju fan blåst.

- Jaha? Men var inte så jävla kaxig när jag väl kommer och säger förlåt.... Säger Calle sårat.

- Calle, inse att jag hatar dig. Jag kommer fan alltid hata dig!

Det gjorde ont när Frida sa det. Hon älskade honom fortfarande.

Calle vände snabbt på klacken och gick därifrån. Han smällde igen ytterdörren ordentligt. Frida sjunker ihop mot en vägg, sen kommer hon att tänka på Elin igen. Hon gråter igen. Hon lägger sig i sängen och somnar.

Dagen efter så tvingar sig Frida upp. Väl på skolan så ser hon Elin stå och prata med Malin och Isabelle ifrån deras klass. Frida går förvånat fram till Elin.

- Vafan? Säger hon förvånat.

- Öhmm, sluta stirra har du aldrig sett folk förr eller? Säger Elin kaxigt.

- Ehmmm, jo... Svarar Frida dröjande.

Sen vänder hon på klacken och går snabbt därifrån. Vafan, hon tog ju livet av sig sa hon ju? Tänker Frida. Hon går in till klassrummet och sätter sig. Dagen går segt och Elin pratar inte med henne nåt mer den dagen, hon ger henne bara konstiga blickar. På slutet av dagen när Frida är på väg hem springer Elin ifatt henne efter vägen.

- Hej, säger hon glatt.

- Öhhm, hej? Svarar Frida surt.

- Är du sur på mig? Frågar Elin förvånat.

- Ja det är klart jag är! Svara Frida.

- Varför då?

- Tja, kan det bero på att jag får ett SMS av dig att du ska ta livet av dig, och sen i skolan igonerar du mig och är sur på mig utan anledning! Då är det väl ganska klart att jag är sur på dig? Svara Frida.

Elin tittar tyst ner i baken, hon skäms.

- Det är för att.... För att... Du är gravid, du har inte fått missfall, jag har pratat med skosyster om hur det är första tiden... Jag visste bara inte hur jag skulle säga det till dig...

Frida spärrar upp ögonen och stirrar på sin bästa kompis, detta kunde bara inte vara sant...

 
 
Ingen bild

jennifer :p

22 februari 2010 19:53

MERMERMERMERMERMERMER ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Wilund - 29 augusti 2013 16:49

Jag loggade just in på denna blogg på måfå och såg att jag har haft 3-4 besökare dagligen i 3 år. Haha tyckte att det var så fruktansvärt sött, kan ni inte ta och slänga iväg ett mai till lisawilund@gmail.com så jag får veta vilka ni är? Blev så nyfi...

Av Lisa Wilund - 25 januari 2011 20:02

Där i dörren står mamma och undrar vad som står på, undrar varför Frida ser helt skärrad ut. Frida får inte fram ett ord, hon bara står och stirrar på mamma som om hon sett ett spöke.......................................................
................

Av Lisa Wilund - 4 januari 2011 23:21

Frida reser sig hastigt upp från golvet hon ligger på.  " NEJ NU JÄVLAR SKA JAG KLARA MIG! " Tänker hon, sedan vänder hon sig om och ser Erik med en stol ovanför huvudet, i högsta hugg att slå nån, och den tidigare killen ligga på golvet och ta s...

Av Lisa Wilund - 26 juli 2010 12:58

Du och jag del 12 Frida stirrar fåraktigt på tegelstenen på golvet bakom dem. Erik reser sig upp och kollar ut genom fönstret men ser ingenting. Frida reser sig sakta upp från soffan och går in till köket för att hämta en sopskyffel. Hon går f...

Av Lisa Wilund - 12 maj 2010 10:20

Du och jag del 11 Fridas hjärta gjorde frivolter när Erik rörde henne, hihi jag måste vara kär, tänkte hon för sig själv. - Är du hungrig? frågade Erik sedan. - Nja, lite kanske, svarade Frida trött. - Sätt dig inne i TVrummet så kan jag...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken :3

Översättning.


Ovido - Quiz & Flashcards